Zoeken

Home

ColSensation 2021: een ervaring om nooit te vergeten!

Op vrijdag 17 september beklommen 25 leden van teamKSE de Mont Ventoux. Een nieuw recordbedrag is ingezameld: €375.310! Twee leerlingen blikken terug op hun deelname en vertellen hun ervaring.

Carlijn Lamper
Ik had eigenlijk nog nooit van Colsensation gehoord toen ik me inschreef. Ik wist dat mijn vader de Mont Ventoux wel eens had beklommen, maar wist niet dat er ook een grote organisatie was. In de 2de besloot ik mij samen met 2 vriendinnen in te schrijven. Toen ging ik mezelf pas verdiepen en kwam ik erachter wat voor mooie betekenis erachter zat. Geld ophalen voor kanker vind ik een heel mooi doel. Ik heb in mijn familie ook meerdere malen te maken gehad met kanker. Mijn opa heeft het helaas niet overleefd, mijn oma gelukkig wel! Ook speelt het in mijn omgeving, iemand van onze mountainbike club en zelfs op school. Dit was een grote motivatie voor mij om mee te doen.

Van de reis zelf verwachtte ik niet zo veel. Het was namelijk al meer dan een jaar geleden dat ik me had ingeschreven. Door corona heeft ons team ook niet extreem veel bijeenkomsten gehad. Hierdoor was ik bang dat de sfeer een beetje awkward zou zijn. Dit was totaal niet!

De heenweg naar Frankrijk was ‘s nachts; ik heb dus vooral veel geslapen. We kwamen rond 12.00 uur aan bij onze huisjes en in de middag hebben we spelletjes gespeeld. Ik kwam er toen achter dat het helemaal niet awkward was.

Op donderdag heb ik samen met 3 anderen een rondje gefietst om alvast te wennen aan het klimmen. Dit was heel gezellig. In de middag was er een bijeenkomst met alle deelnemers. Dit was heel emotioneel. Ook omdat onze teamleden praatten over hun vriendin Amber, die er helaas niet meer bij kon zijn. Deze middag heeft heel veel indruk op me gemaakt.

En dan de dag zelf. Ik moest op 5 uur opstaan, want ik had me ingeschreven voor 2 keer de berg op. Op dit moment had ik er echt geen zin in. Om 6.30 uur zat ik op de fiets en startte ik met de klim. Wat ik heel leuk vond is dat iedereen je aanmoedigt. Je hebt een rugnummer met je naam dus iedereen roept als ze je inhalen. Op de top was iedereen ook weer zo lief! Daarna heb ik besloten nog een keer omhoog te gaan.

In de avond was de onthulling van de opbrengst. Iedereen was heel moe, maar het was heel gezellig. Op die momenten merk je dat je echt een band hebt opgebouwd. En we hadden het hoogste bedrag tot nu toe opgehaald.

Zaterdag moesten we helaas weer terug. In de bus hebben we het nog heel gezellig gemaakt, liedjes gezongen en spelletjes gespeeld.

Als ik achteraf terug denk merk ik hoeveel indruk het op me heeft gemaakt. Iedereen die zegt dat ze trots op je zijn, de band met mensen en het doel waarvoor je het doet. Het is echt een ervaring om nooit meer te vergeten!
Als je de kans krijgt om mee te doen, zou ik deze zeker pakken!

Lot van Beek
Het is alweer een tijdje geleden dat we de berg hebben beklommen, maar nog steeds als ik eraan denk, krijg ik een warm hart. Het was een ervaring die niet in woorden uit te drukken is. Ik kan het iedereen aanraden om te doen.

Het was ook zwaar, zowel mentaal als fysiek. Maar dat maakte op het eind niks meer uit. Want dan heb je het gedaan! Je hebt de Mont Ventoux beklommen voor kanker en na dat moment voel je een vlaag met trots en ontlading over je heen komen die je niet alledaags voelt. Dat is het moment dat ik iedereen gun.