In de week van maandag 20 januari tot dinsdag 28 januari stonden er tijdens de derde bruisweek van dit schooljaar weer veel leuke activiteiten voor onze leerlingen op de planning.
Zo hebben alle leerlingen van vwo-2 een superleuke en creatieve kalligrafieworkshop gevolgd. Van Tom Vincentie leerden ze de basistechnieken van kalligrafie én kregen ze handige tips en tricks om prachtige letters met inkt te maken. Het hoogtepunt? Ze hebben hun eigen naam in prachtige kalligrafie geschreven!
Donderdag 23 januari gaf wetenschapsjournalist en presentator Diederik Jekel een lezing aan onze leerlingen van vwo-3/4/5/6. Hij sprak over de fascinerende wereld van de wetenschap, het belang van kritisch denken en het stellen van goede vragen. Ook ging hij in op de rol van kunstmatige intelligentie (AI) in ons dagelijks leven en in de wetenschap. Met aansprekende voorbeelden en zijn kenmerkende enthousiasme wist hij onze leerlingen te prikkelen en uit te dagen om verder te denken.
Onze leerlingen van vwo-4 namen op diezelfde dag deel aan een oriëntatiedag op instellingen voor hoger onderwijs. Een gedeelte van de leerlingen heeft deze dag een bezoek gebracht aan de Technische Universiteit in Delft. Daar doken zij in de wereld van technologie en wetenschap. Anderen gingen naar de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Daar ontdekten zij de mogelijkheden op het gebied van economie, maatschappij en cultuur. Het was een leerzame en inspirerende dag.
Onze school heeft een lange traditie van schilderprojecten, met als hoogtepunt het Van Gogh-project uit 1989. In de afgelopen jaren zijn verschillende werken hiervan verdwenen, waaronder onlangs het zelfportret in het trapgat van de expressievleugel. Tien havo-5 leerlingen kregen tijdens de bruisweek de vrijheid om een nieuw kunstwerk te creëren, geïnspireerd op meesterwerken uit de kunstgeschiedenis. Door samenwerking en creativiteit hebben zij een uniek en eigentijds schilderproject neergezet, waarmee ze laten zien hoe inspirerend Kunst & Beeldende Vorming (KuBv) is.









