Zoeken
Inloggen

Algemeen

Wat kan ik met het KSE account?

Met het KSE account log je met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord in op deze KSE websites:

  • Office 365
  • Magister
  • KSE website
  • KSE Self Service Password Reset portal
  • Zermelo (niet door ouders)

Hoe ziet het KSE account eruit?

Voor leerlingen bestaat het KSE account uit het leerlingnummer gevolgd door @leerling.k-se.nl.
Voor ouders bestaat het KSE account uit een samenstelling van de initialen en de achternaam, gevolgd door @ouder.k-s-e.nl.

Activatie van het KSE account

Is er een instructie hoe ik mijn KSE account kan activeren?

Ja, dit is de instructie.

Wat is activeren?

Je regelt zelf toegang tot de KSE websites door het KSE account aan te maken, dat noemen we activeren.
Tijdens het activeren stel je een wachtwoord in en stel je de opties in om je wachtwoord te herstellen als je dat bent vergeten.
Om je KSE account te activeren heb je de activatiemail nodig die naar je mailadres is verstuurd.

Naar welk adres wordt de activatiemail toegestuurd?

Om het KSE account aan te maken ontvang je een activatiemail. Deze mail wordt naar het privé-mailadres gestuurd dat in Magister bekend is.

Ik heb geen activatiemail ontvangen, wat nu?

Controleer of de activatiemail in de map voor spam of ongewenste mail is beland.
Vind je de mail daar niet? Neem dan contact op met ons servicepunt.

Hoe kan ik een QR code scannen als ik de activatie op mijn telefoon doe?

Als je op een telefoon de activatie doet, kom je op een gegeven moment op een pagina om de QR code te scannen. Je kunt dan de camera niet gebruiken om een foto te maken, omdat die dan niet in beeld is. Je kunt dit als volgt oplossen:
Onder de QR code staat een code en een URL.In het camerascherm zie je onderin de knop "Of voer de code handmatig in". Klik daarop en je vult de code en de URL handmatig in.

Er zijn twee opties: de code kopiëren, in de Authenticator app plakken en hetzelfde voor de URL te doen. Of je noteert op een kladblaadje de code en URL en typt die in de app in.

Andere vragen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Om de "wachtwoord vergeten" module te gebruiken moet je bij de activatie van je account:

  • De beveiligingsvragen hebben ingesteld
  • Een privé e-mailadres hebben ingevuld en bevestigd
  • Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Wachtwoord vergeten".

    Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat nu?

    Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Gebruikersnaam vergeten".

    Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, hoe kan ik dat doen?

    Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/
    Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op de knop "Aanmelden".
    Klik op de knop "Wachtwoord wijzigen".

    Waarom krijg ik de melding "Persoonlijk email adres wordt al gebruikt. Gebruik een andere waarde"?

    Omdat de inloggegevens persoonlijk zijn, moet er aan elk KSE account een uniek mailadres gekoppeld zijn. Het is dus niet mogelijk om voor meerdere KSE accounts hetzelfde mailadres te gebruiken. Het opgegeven e-mailadres wordt al door een ander KSE account gebruikt.

    Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, hoe doe ik dat?

    Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/
    Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in.
    Klik op "Aanmelden".
    Klik op "Profiel bijwerken".
    Vul bij "Persoonlijk email adres" het gewenste mailadres in.
    Klik op de knop "Bijwerken".

    Mijn vraag staat er niet bij

    Heb je andere vragen of kom je er niet aan uit? Of lukt het niet met de antwoorden hierboven? Neem dan contact op met ons servicepunt.
    Vermeld daarbij de naam van een van de kinderen, dan kunnen we eenvoudiger de gegevens erbij zoeken.