Zoeken

Inloggen

Veelgestelde vragen - FAQ

 

KSE account

 

Naar welk emailadres wordt de activatiemail voor mijn KSE account gestuurd?

Om het KSE account aan te maken ontvang je een activatiemail. Deze mail wordt naar het privé emailadres gestuurd dat in Magister bekend is.

Ik heb geen activatiemail ontvangen, wat nu?

Controleer of de activatiemail in de map voor spam of ongewenste mail is beland.
Ook daar geen mail ontvangen? Neem dan contact op met ons servicepunt via servicepunt@k-s-e.nl

Hoe kan ik een QR code scannen als ik de activatie op mijn telefoon doe?

Dit gaat helaas niet. Je KSE account activeer je op een pc of laptop en een telefoon om de QR code te scannen. Wanneer je de activatie doet op een telefoon, kom je op de pagina waar je de QR code moet scannen. Je kunt dan de camera van je telefoon niet gebruiken om een foto te maken, omdat die dan niet in beeld is. Lukt dit niet? Neem dan contact op met het servicepunt via servicepunt@k-s-e.nl.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Om de "wachtwoord vergeten" module te gebruiken moet je bij de activatie van je account:

  • De beveiligingsvragen hebben ingesteld
  • Een privé e-mailadres hebben ingevuld en bevestigd
  • Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Wachtwoord vergeten".
Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat nu?

Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Gebruikersnaam vergeten".

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, hoe kan ik dat doen?
  • Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op de knop "Aanmelden"
  • Klik tenslotte op de knop "Wachtwoord wijzigen".
Waarom krijg ik de melding "Persoonlijk emailadres wordt al gebruikt. Gebruik een andere waarde"?

Omdat de inloggegevens persoonlijk zijn, moet er aan elk KSE account een uniek mailadres gekoppeld zijn. Het is dus niet mogelijk om voor meerdere KSE accounts hetzelfde emailadres te gebruiken.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, hoe doe ik dat?
  • Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in
  • Klik op "Aanmelden"
  • Klik op "Profiel bijwerken"
  • Vul bij "Persoonlijk email adres" het gewenste mailadres in
  • Klik tenslotte op de knop "Bijwerken".

Magister

 

Op welk apparaat kan ik Magister gebruiken?

Magister werkt op alle apparaten met een moderne browser. Een internetverbinding is vereist.
Ook zijn er apps voor Android en iOS.

De Magister site reageert helemaal niet.

Controleer op https://iddinkgroup.freshstatus.io/ of er een storing is.

Als ik inlog in Magister op mijn telefoon, dan wordt de volledige Magister getoond, dus niet de mobiele versie.

Controleer de instellingen van de browser. Zeer waarschijnlijk identificeert de browser zich als desktop browser, wijzig dit (voor een optimaal Magister gebruik) in mobiel.

Hoe lang blijft een sessie actief?

Dat is 20 minuten op de desktop en tablet en 30 dagen op een telefoon. Na het verstrijken van bovenstaande periode van inactiviteit is de cookie verlopen en de sessie beëindigd.

Ouders

 

Ik ben de gebruikersnaam of het wachtwoord kwijt, kan ik deze opnieuw krijgen?

Inloggen in Magister doet u met het KSE account.

Om de "wachtwoord vergeten" module te gebruiken moet je bij de activatie van je account:

  • De beveiligingsvragen hebben ingesteld
  • Een privé e-mailadres hebben ingevuld en bevestigd
  • Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Wachtwoord vergeten".

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat nu? Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Gebruikersnaam vergeten".

Ik zie geen gegevens van mijn meerderjarig kind, waarom niet?

In Magister zit een controle of een leerling 18 jaar of ouder is. Als dat het geval is, krijgen ouders standaard geen toegang meer tot de gegevens van hun (meerderjarige) kind.

Deze meerderjarige leerlingen kunnen in Magister zelf aangeven of ze hun ouders inzage geven of niet. Leerlingen die nog geen 18 jaar zijn, kunnen dat trouwens niet instellen, dus ouders hebben dan altijd inzage.

Ik heb meerdere kinderen op de KSE, krijg ik dan ook meerdere gebruikersnamen?

Nee, dat is niet nodig. Na het aanmelden kunt u in Magister kiezen van welk kind u de gegevens wilt bekijken. Hiervoor kunt u de uitklaplijst gebruiken die rechtsbovenin staat met de pasfoto en naam van een van uw kinderen.

Ik zie mijn kind(eren) twee keer in de app. Hoe kan ik dat oplossen?

Verwijder de Magister app en installeer deze opnieuw. Log in en het is opgelost.

Mijn contactgegevens kloppen niet. Bij wie kan ik terecht?

Als u als ouder bent ingelogd kunt u bij "Mijn gegevens" (via radertje rechtsboven) een overzicht van uw contactgegevens vinden. Het e-mailadres en mobiele nummer kunt u zelf aanpassen en bewaren door op de knop "contactgegevens opslaan" te klikken. Mocht u hulp nodig hebben, dan kunt u een mail sturen naar leerlingadministratie@k-s-e.nl of naar de receptie bellen op 076-5015905 en vragen naar de leerlingadministratie. De overige telefoonnummers worden hier nog niet weergegeven.

Het cijfer dat bij ... staat, klopt niet. Bij wie kan ik terecht?

Voor vragen over cijfers kunt u contact opnemen met de betreffende docent.

Er staat iets niet goed bij aanwezigheid, bij wie kan ik terecht?

Voor vragen over aanwezigheid kunt u contact opnemen met de administratie van het leshuis.

Leerlingen

 

Wat zijn mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor Magister?

Inloggen in Magister doe je met het KSE account. Met dit account kun je inloggen op de website en diverse applicaties van de KSE, zoals Magister en Microsoft 365. Om de "wachtwoord vergeten" module te gebruiken moet je bij de activatie van je account:

  • De beveiligingsvragen hebben ingesteld
  • Een privé e-mailadres hebben ingevuld en bevestigd
  • Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Wachtwoord vergeten".

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat nu? Ga naar https://kse.nivo.im/sspr/ en klik op de knop "Gebruikersnaam vergeten".

Ik ben 18 geworden en nu wil ik aangeven dat mijn ouders inzage mogen hebben in mijn gegevens. Hoe doe ik dat?

In Magister zit een controle of je 18 jaar of ouder bent. Als dat het geval is, krijgen je ouders standaard geen toegang meer tot de gegevens, omdat je nu meerderjarig bent. Je kunt in Magister zelf aangeven of je je ouders inzage wilt geven of niet. Dit doe je door bij "Mijn gegevens" wel of geen vinkje te zetten bij "Mijn ouders mogen mijn gegevens zien". Ben je nog geen 18 jaar, dan hoef je niet te zoeken, want dan kun je dit nog niet instellen.

Welke type bestanden/extensies mogen niet worden geüpload?

3gpp,3g2,3gp,aac,aif,aifc,aiff,asf,asx,au,
avi,f4v,flv,htm,iff,ivf,m1v,m3u,mid,midi,
mkv,mov,mp3,mp4,mpa,mpg,mpe,mpeg,ra,rm,
rmi,snd,swf,vob,wmv,wav,wma.

Hoe leg ik een koppeling met Microsoft OneDrive?

In Magister kun je een koppeling leggen tussen Magister en de bestanden die je hebt opgeslagen in Microsoft OneDrive. Na het leggen van de koppeling zie je bij ELO-Bronnen automatisch de map OneDrive. Vanuit de OneDrive map in Magister kunnen bestanden geopend en bewerkt worden, naar Mijn ELO-documenten gesleept worden, ingeleverd worden bij een ELO-Opdracht of toegevoegd worden aan een bericht. 

LET OP: Om gebruik te maken van Microsoft OneDrive moet je een eigen KSE account hebben aangemaakt. 

 

Mijn vraag staat er niet bij

Heb je andere vragen of kom je er niet aan uit? Neem dan contact op met ons servicepunt via servicepunt@k-s-e.nl of bel naar 076-5015905 (op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 16.30 uur).
Vermeld daarbij je naam en/of leerling nummer, dan kunnen we eenvoudiger je gegevens erbij zoeken.